جمعه 29 شهريور 1398   14:41:43
يزد
1396/2/14 پنجشنبهاستاندار یزد در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان گفت: روابط عمومی زبان گویای دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ؛ نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان یزد با حضور مدیران و کارشناسان روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان در تالار اندیشه استانداری برگزار شد.
«سید محمد میرمحمدی» در این جلسه گفت: معتقد هستیم روابط عمومی در سازمان نقش حساسی دارد چراکه علاوه بر نگاه علمی باید رویکرد ادبی، هنری، سیاسی، فرهنگی و مخاطب پسند بودن را هم در برنامه ها و خروجی های خود حفظ کند.
وی بر محتوای سازنده و تأثیرگذار تأکید کرد و افزود: محتواهایی که از سوی روابط عمومی‌ها ارائه می‌شود به‌گونه‌ای باشد که عمیق نگری را در مخاطب افزایش دهد، چراکه وظیفه روابط عمومی تنها انعکاس خبر نیست بلکه به‌نوعی سازنده اذهان فعال و افزایش‌دهنده خلاقیت در سازمان و جامعه است.
وی با اشاره به اینکه انتظارات را نباید با تبلیغات، بیش‌ازحد افزایش داد؛ گفت: این موضوع در همه‌جا صادق است حتی در تبلیغات انتخابات، بنابراین شفاف‌سازی را باید موردتوجه قرارداد و سعی شود ابهام و زیاده‌روی در گفتار نباشد.
وی گفت: در برخی موارد دستگاه‌ها آمارهایی را ارائه می‌دهند که مغایر است ولی اشتباه نیست زیرا فرمت تهیه آمار متفاوت بوده است، بنابراین روابط عمومی‌ها باید اطلاعات را با تجزیه‌وتحلیل و شفاف‌سازی منعکس کنند تا هیچ نکته مبهمی در ذهن مردم باقی نماند.
استاندار یزد تأکید کرد: مردم باید وارد عرصه کار و تولید و متکی‌به‌خود و کارآفرین باشند و محصول تولید کنند؛ لذا سپردن همه امور به دولت امری قابل‌قبول نیست.
وی با اشاره به اینکه اگر در جمهوری اسلامی مشارکت مردم همواره حداکثری باشد دشمنان ناامید می‌شوند؛ گفت: مشارکت حداکثری غرور ملی را رقم می‌زند و انگیزه درونی مردم را افزایش می‌دهد که درنهایت همه این موارد به هنر روابط عمومی‌ها در سازمان‌ها بستگی دارد.
وی اظهار داشت: همفکری و مشارکت مردم در انتخابات مهم است چراکه نشان از اتحاد و آینده روشن مردم دارد.
استاندار یزد با اشاره به اینکه اساس همه ناهنجاری‌های اجتماعی ناامیدی است، بیان کرد: لازم است روابط عمومی‌ها در ارتباط بانشاط جامعه می‌توانند باشند و اگر موانعی هم وجود دارد ضروری است که فکر، جهت‌گیری و نگاه‌ها مثبت باشد.
عالی‌ترین مقام استان در پایان ضمن تأکید به همگرایی روابط عمومی‌ها گفت: نقش روابط عمومی در دستگاه‌های اجرایی بسیار سازنده است و تقویت شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها و تشکیل انجمن‌هایی با این موضوع مهم به نظر می‌رسد تا موجب هم‌افزایی و همفکری و موفقیت بیشتر هر سازمان شود.
 


نسخه قابل چاپ